Welcome to my wonderland. Dashboard? | +Follow?


Me? My Self




Tutorial Photoscape
19 Dec 2011 | 10:39 | 0 comment(s)
Assalamualaikum...
Dalam minggu ney terasa nak edit gambar plak!
so,sesape nk edit jgak,jom kiter try!

So,first skali of courselaa bukak photoscape tu dulu...
then tekan EDITOR..

Then,korang ambik laa mne pic korg yg nak edit tu..
pastu start edit picture!

1.pergi kat Bloom>Low



2.lpas tu korg pergi kt Backlight>(+/-)50% (Default)

3.Then korang pergi Sharpen>2

4.Pastu korang prgi kat Bright,Colour>Saturation Curve

(Bengkokkan lebih kurg mcam tu laa)

5.Then korg prgi ke Filter>Film Effect>Velvia-Middle

6.Kemudian,korg prgi plak ke Filter>Distorts>Illusion>1
(Illusion tu korg nk buat lebih pon xpe,suka hti korglaa...)

7.Siap! nk Frame pon xpe!

Sebelom




Selepas



Older Post | Newer Post
Disclaimer


Assalamualaikum! Thanks for coming here! Hope enjoy here! Do leave your footprint on my tagboard :)


Navigations



About Links Entries Shoutbox


Warning!


Listen carefully!!
I dont want a HARSH word in my website.... please respect me, in that way, i will respect u....:)


Music Box



I know if I put any song here,
it might disturb you...,
so,play your own song..
it will be better....

#note from owner blog#

Credit



thanks for them,thanks to me also!